Alla inlägg under november 2012

Av Linn Persson - 24 november 2012 10:16

Idag, om några timmar kommer jag ha startat i min första IBU-cup tävling!

Startar 13:38:30 och nervositeten börar komma smygande. Inte för att jag har några placeringsmål eftersom det är min  första internationella seniortävling och jag trotsallt har ett år som yngre junior och två år som äldre junior kvar innan jag skälv är senior. Men ändå är jag nervös och taggad för att köra. Man vill ju alltid göra ett bra lopp och se hur man står sig mot dom stora tjejerna.

Just nu sitter vi här i vår stuga i Idre och kollar på vinternstudion. Vintern och säsongen är här och det känns både bra och dåligt. Vet inte vart jag står gärmetmot de andra och känner att formen kunde varit lite vassare. MEN (!), förhoppningsvis är den på g! Och förhoppningsvis är jag bättre nu än jag någonsin varit. Sommarens träning har fungerat bra och bara några få sjukdagar.

Just nu vill jag vara på mitt sista varv, nerför sista backen och ja gjort ett kanonlopp. Skjutit 0-0 och åkt riktigt bra. Jag vill vara trött och snart vara i mål, vill åka över mållinjen och känna att jag verkligen gett allt! Att jag inte har det minsta till energi kvar i kroppen utan helt urpumpad. Att det svartnar för ögonen och att man närapå svimmar brukar va ett bra besvi på att jag tagit i ordentligt.

Har startnr 77. Nu får ni heja på mig vid 20 i 2!!



Av Linn Persson - 20 november 2012 22:39

Det sägs att dagen är en av årets dystraste dag. Argumenten va tydligen: det är en mörk månad, det är veckan innan lön så många börjar få ont om pengar, det är tisdag, böjan av veckan och långt till helg.
Delvis håller jag med om att det varit en usel dag. Varit trött hela dagen, och inte gjort allt jag planerat. Menade mig att jag skulle göra undan en massa skolarbete. Packat klart allt, vallat skidorna, köpa 2m långa skosnören (!) och städa här hemma. Så efter träningen tog jag tag i skidor och vallade dom, vilket tog längre tid ön jsg trodde. Efter det blev det att lägga in all träning i datorn. Eftersom jag skickar pulsfiler får ja mig inte för att skicka dubbelt, vilket vi ska göra. Men nu äntligen har jag skrivit av allt från datorn hemma till de utskrivna träningsdagböcker och lagt in det på skoldatorn.
Dagen gick och varesig huset blev städat, väskan färdigpackad eller läxorna gjorda.
Så jo, det har varit en lite seg dag. Men nog mycket negativt snack nu! Endel saker har gått riktigt bra idag, som exempel dagens skytte på träningen. Blev 90% träff i ligg och 100% träff i stå. Kändes riktigt bra!:-)
I morrn bär det upp till Idre för min första internationella seniortävling!! Blev efter helgens tävlingar uttagen att få köra första ibu cup tävlingshelgen som går i helgen i Idre. Ska bli kul och spännande! :-)

Av Linn Persson - 19 november 2012 10:13

Unde helgen har det varit de första tävlingarna och jag gjode en mindre bra tävling på lördag, då åkningen var stel och slitsam. Fick inge flyt alls.. Tror det berodde mycket på att jag var nervös, som jag alltid är inför första tävlingen. Gårdagens tävling var bättre. Åkte mer avslappnat och hade lite bättre tryck i stegen. Jag är inte i form, men det var i alla fall ett steg i rätt riktning och det känns skönt! Skyttet var inget kanonskytte varesig i lörsdags eller igår. Igår blev det 1-1-1-2, där alla, utom sista i stå var kant ut. Lite oturligt men vore man en nog säker skytt skulle det inte bli snånna skott, bara att träna vidare! 

Idag är det måndag men utan skola tack och lov! Har resurs måndag-onsdag. Vilket känns skönt, eftersom jag knappt sovit en blud i natt. Inte blivit många timmar iaf, bäst att lägga sig tidigt  ikväll för att sova ikapp!


Nu blir det att valla skidor för att göra några varv i tunneln i ett lugnt återhämtningstempo. Förhoppningsvis har även Johanna, Emma och Carro a1 så de kan tänktas ta mitt "gå ut och gå tempo", om inte får jag väl åka och våldgästa dom i eftermiddag eller nåt. Knappt pratat med dom på hela helgen. behöver snakca av mig lite!





Av Linn Persson - 17 november 2012 10:52

På plats i Östersund sedan i går eftermiddag. Körde en upptakt direkt vi kom hit, åkte banan, och testa nya pipan(!) Japp, jag har bytt pipa, i torsdags. Skolan var iväg till Norma och testa gevär och min var helt kass, så det blev en ny.
Tävlingarna är nu i eftermiddag med inskjutning vid 2 och start vid 3.
Nu på morgonen har vi varit in och åkt lite skidor, mest bara för att göra nåt så man inte blir seg av att ligga på sängen hela dagen.
Start kl 15 alltså och jag startar först, av alla(!)
Är nervös... Som alltid vid tävlingspremiären. Drömt om alla möjliga incidenter som skulle kunna hända. Eller egentligen, det är ganska osannolikt att man missar starten, glömmer geväret, har klassisktstavar, fel skidor, glömt fylla på magasinen och åker fel bana, på en och samma tävling!..
Nu bär de tillbaka till stugorna vi bor, käka lunch och tagga inför tävlingen. Önska mig lycka till! :-)

Av Linn Persson - 10 november 2012 17:46

Har varit en lugn vecka. Lite träning och inge hårt. Igår var det vilodag och då passadde vi på att åka till Karlstad och handla lite. Blev en vinterjacka, två på jeans och ett telefonfodral med plats för bankkort. Även inhandlat första julklappen och lite andra småsaker. Dagen har varit lugn med ett kort löppass med Tomas. Nu ikväll har vi firat pappa som fyller år i morrn och så är det ju fars dag i morrn med. Han firades med att mormor, morfar, farmor, jag, mamma, pappa och tomas köpte kinamat och sen suttit och kollat gamla filmer. Allt från 1970-2000 (eller alltså endel filmer från olika år.) Tex från en av Tomas första skidtävlingar. Vilken bländande teknik vid tre års ålder ! ;) I morrn är det laktatest och intervaller som gäller. Ska bli riktigt skönt att trycka på lite! :)

Av Linn Persson - 8 november 2012 16:03

Torsdag och engelska b nationella prov på förmiddagen. Eftermiddagen bestod av ännu ett lugnt klassiskt kombpass. Har sedan lägret haft två vilodagar och ni två dagar med 45 min lätt a1. Börjat känna att kroppen vill röra på sig nu. Har börjat få överskott av energi och i varje uppförsbacke får jag ett litet sug att trycka på, men icke! Här ska de gå sakta så jag får ännu mer lust att åka fort. Måste få tillbaka de där riktiga suget av att plåga kroppen, för snart ska det tävlas och då gäller de att man verkligen vill ge järnet och är heltaggad!:-)

Av Linn Persson - 7 november 2012 16:43

Onsdag och tillbaka till i skolan efter lovet. Känns väl sådär att försöka koncentrera sig på nåt för tillfället..

Fick tillbaka mitt livs sämsta fysikprov såhär långt. Det blir jag inte direkt piggare av.

Tanken är ändå att jag ska bli pigg den här veckan. Tar det mycket lugnt och gör så lite som möjligt, ungefär.

Ett "rör på dig" skidpass i tunneln i förmiddags med skytte.

I kväll är det föreläsning i 2.30 Känns som jag kommer somna.

Känns som jag har tio timmars sömn att ta igen, ungefär.

Av Linn Persson - 4 november 2012 14:37

Sista träningsdagen här i Muonio och i förmiddags var det träningsrace som gällde. Har hela lägret varit seg i kroppen och det satt i även under tävlingen, tyvärr. Trötta och stumma ben.. Liggskyttet var hagel så får ta med mig ståskyttet från dagen. 100% träff i stå.  

Ska snart byta om för ett klassiskt pass, det sista passet för det här lägret! (tiden flyger iväg..)

I vilan mellan passen var det lagfototagning som gällde. Så det var att kasta på lite spackel, kamma håret och lägga på ett stort smile!

 

Presentation


LINN PERSSON

Träningstipset

Blir du ofta sjuk efter träning?

Glöm inte torrt ombyte och tex banan direkt efter träning.   

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kontakta mig

Linn Persson

Vitsandsvägen 66

68534 Torsby

Mobil: 0703309861

Adress: nossrep_94@hotmail.com

Ny


Ovido - Quiz & Flashcards