Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Hissa eller dissa..

Av Linn Persson - 15 oktober 2013 13:36

Andra (eller tredje om man räknar med att lägret började söndag em) lägerdagens första pass är nu genomfört och nu i vilan blir det att bland annat plugga.. Har liksom en muntlig redovisning i morrn.. Känns ju sådär... Får läsa genom texten några gånger nu så kan jag springa och rabbla den under nästa pass!

Gårdagen blev inte riktigt som planerad.. På förmiddagen åkte vi till Tosseberg. När vi värmt upp klart fick vi veta att vi inte kunde köra intervaller däruppöver på förmiddagen eftersom de jagade i det området då och postlinjen var precis intill vägen... Såå det var bara att sätta sig i bussarna igen, åka från Svenneby och hem, hämta geväret och åka upp till stadion för att komba A1 RF (idag igen). Att köra två skatepass eftervarandra skulle egentligen inte vara något problem, och det var det inte heller! Problemet kom på eftermiddagspasset då vi gjorde ett nytt försök på Tosse. Inte heller tre skatepass på rad borde vara ett problem, men det var det för mig och mina höfter... Kände redan på uppvärmningen att jag var lite sliten, men tänkte att jag kör så länge det går.. Det ca 2 2/3 backe innan det sa tvärstopp och det fanns inte mycket annat att välja på än att staka upp den sista 1 1/3 backe.. Visst vi fick välja mellan att köra tre eller fyra backar men hade ställt in mig på att köra fyra så då ville jag inte stryka sista backen. Kan säga att jag kännde mig rätt mör i armarna idag på klassiskpasset! Synd när man vill men kroppen tvärvägrar..  Fast jag ska inte klaga, det har blivit bättre! Både massagen, styrketräning och av att ha gått till kiropraktor har gjort det bättre, men än är det inte riktigt bra..


Nu till rubriken."Hissa eller dissa.." är namnet på texthäftet vi fått i svenskan och kommrer vara det vi ska skriva vårat nationella prov på. Med tanke på rubriken borde det vara en argumenterande text vi ska skriva. Jag hoppas det iaf.. Speciellt om man verkligen har en åsikt i ämnet. Känner dock att jag inte får nåt riktigt grepp på vad det hela kommer handla om eller hur jag ska förbereda mig för det. Är så brett så det blir lite flummigt... På tal om flummigt, vi läser estet och alla andra säger att de tycker det är så avkopplande att inte alltid behöva läsa naturämnen. Själv blir jag allderles streesigt av det! Är så fruktansvärt okreativ, speciellt på beställning, så jag blir så stressad av att jag inte kommer på nåt bra att göra! Det är nog bara att konstatera, jag är en rätt eller fel människa.. Gillar när det finns ett facit att kolla i om man gjort rätt. Olika formler och regler som är som dom är, där det inte finns en massa undantag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Persson - 13 april 2015 10:27

Av Linn Persson - 21 december 2014 19:23

Hej! Denna blogg används inte längre.. följ mig på min och Jespers gemensamma blogg:   http://www.linnochjesper.com ...

Av Linn Persson - 27 januari 2014 20:41

Helgen tillbringades i ett kallt men ack så fint Idre. På fredagen när vi åkte upp till Idre var det -32 i själva byn, men som tur var var det betydligt varmare uppe på fjället. Var "bara" -10-15 grader och strålande sol under fredagens träning. Det ...

Av Linn Persson - 22 januari 2014 16:51

Onsdag och bättre i halsen. Var lite osäker i morse men kliandet i halsen försvann efter frukost. Valde att träna idag, fast bara ett lugnt pass med fokus på skyttet, och det gick riktigt bra! Kallt som attans var det så jag körde med pappas allder...

Av Linn Persson - 21 januari 2014 20:53


Satt och kollade igenom lite gamla kort och hittade detta. Snart är det mitt namn på den där mössan, snart är det min tur att skriva att sista inlämningsuppgiften är klar, att sista provet är gjort. Jag som får längta till att få springa ut, sjunga o...

Presentation


LINN PERSSON

Träningstipset

Blir du ofta sjuk efter träning?

Glöm inte torrt ombyte och tex banan direkt efter träning.   

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kontakta mig

Linn Persson

Vitsandsvägen 66

68534 Torsby

Mobil: 0703309861

Adress: nossrep_94@hotmail.com

Ny


Ovido - Quiz & Flashcards