Direktlänk till inlägg 18 oktober 2013

Sista passet

Av Linn Persson - 18 oktober 2013 07:34

Denna vecka har gått otroligt fort!

Tyckte nyss jag körde första passet i söndags, fick reda på vad som skulle hända under veckan och tänkte "jag kommer vara helt stendöd på fredag!"

Men inte heller, det har ju gått rätt bra ändå. Sån är jag alltid, tycker allt låter mycket värrre än det är. Alltså jag menar inte att det INTE är tuffa intervallpass vi kört, men jag kan ju inte göra mer än mitt bästa.

Skulle nog inte beskriva mig som jättepigg kanske, men har ju varit varit tröttare av träning än jag är nu.


Gårdagen var en grå dag, minst sagt.. Först 2,30h klasssiskt i tunneln. (de andra körde skate men jag fick tänka lite på mina höfter och köra klassiskt). Efter det blev det att byta om, kasta i sig en smörgås för att gå ut och springa i 2h.

Var hemma runt 2 för att ducha, äta, sova.. Blev tyvärr inte mycket av det där sistnämnda eftersom vi skulle vara på stadion och skjuta 16,30. Jag duschade, gick och la mig och ställde klockan på 16, så att jag iaf hade en halvtimme på mig att byta om och så.  Sista gången jag kollade på klockan var den 15,50. Sen vaknade jag av alarmet tio min senare.. var ju lagomt glad och pepp på att gå up då.. Låg ju så skönt under ett varmt täcke! Menmen, på med Mycke kläder och ut i regnet och skjuta.

Väl hemma igen, genomblöt och stelfrusen, hann jag inte mer än byta till torra kläder innan Martin kom en från jakten och det fick bli ett lugnt löp/joggpass på kvällen.

Jag då, stelfrusen och kall som en isbit kasta på mig underställ, flicetröja, tjockjacka, fingervantar (alltså inte skidhandskar utan vanliga tjocka vantar) buff och tjockt pannband.

Tja, jag frös ju i alla fall inte.. ;)

Nu måste jag byta om för sista passet med damlaget. Ska enligt schemat köras A3+ intervaller men med tanke på att det regna i går och är -3 grader nu så misstänker jag det blir löpning istället. Eller kanske skulle ta med skridskorna istället..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Persson - 13 april 2015 10:27

Av Linn Persson - 21 december 2014 19:23

Hej! Denna blogg används inte längre.. följ mig på min och Jespers gemensamma blogg:   http://www.linnochjesper.com ...

Av Linn Persson - 27 januari 2014 20:41

Helgen tillbringades i ett kallt men ack så fint Idre. På fredagen när vi åkte upp till Idre var det -32 i själva byn, men som tur var var det betydligt varmare uppe på fjället. Var "bara" -10-15 grader och strålande sol under fredagens träning. Det ...

Av Linn Persson - 22 januari 2014 16:51

Onsdag och bättre i halsen. Var lite osäker i morse men kliandet i halsen försvann efter frukost. Valde att träna idag, fast bara ett lugnt pass med fokus på skyttet, och det gick riktigt bra! Kallt som attans var det så jag körde med pappas allder...

Av Linn Persson - 21 januari 2014 20:53


Satt och kollade igenom lite gamla kort och hittade detta. Snart är det mitt namn på den där mössan, snart är det min tur att skriva att sista inlämningsuppgiften är klar, att sista provet är gjort. Jag som får längta till att få springa ut, sjunga o...

Presentation


LINN PERSSON

Träningstipset

Blir du ofta sjuk efter träning?

Glöm inte torrt ombyte och tex banan direkt efter träning.   

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kontakta mig

Linn Persson

Vitsandsvägen 66

68534 Torsby

Mobil: 0703309861

Adress: nossrep_94@hotmail.com

Ny


Ovido - Quiz & Flashcards