Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Spritt språngande naken..

Av Linn Persson - 16 oktober 2013 12:22

Hej och hå vilka trötta ben jag har... Nu i förmiddags kördes en väldigt rolig men ack så jobbig träning! Parstafetter stod på schemat och det blev jag och Elin i ett lag. Vi körde ett varv, varpå vi sköt och sen växla direkt till nästa. Vi körde åtta sådana varv var. Fyra skjutningar per tävling. De första fyra körde vi hela 1km (låter ju som noll och ingenting men satan i gatan va jobbigt det var) plus fotbollsplan. Skyttet gick helt okej dessa fyra första intervallerna och därmed den första "tävlingen". Jag sköt fyra nollor med fyra reservskott, så såklart kan det ha varit bättre, men hade två bom i första ligg där jag hade läge.. Så det var ändå okej.. Elin sköt riktigt bra (tror knappt det behövdes nåt reservskott där?! ) så trots att i alla fall mina ben var som blyklumpar blev det en andraplats efter Ingela och Jenny.

Den andra tävlingen (fyra sista skjutningarna) gick desto sämre för min del.. Skyttet var svajigare och benen skaka rätt bra i stå.. Banan vi körde var nerkortad så att vilan mellan inte skulle bli så lång så den värsta (egentligen enda) backen slapp vi åka nu. Men en liten backe skulle vi uppför innan vi fick vända och herregud(?!), har nog aldrig haft sån syra av att åka upp för den backen förut! Man kan väl säga att det känns i benen att vi kört några pass.. Hehe.

Hur som helst, väldigt bra träning och nog fick pumpen slita lite den oxå. Även på vallen är det bra med sådan här typ av träning. Blir liksom automatiskt stresskytte över det hela. Man vill ju va först till första skott, skjuta fortast och bäst. Blir lite knepigt att få ihop allt detta på samma gång ibland. Men träning ger färdighet så jag lär bli grym på att plocka extraskott!    Nejdå, så illa var det inte, men har väl skutit bättre..

Som sagt, väldigt bra träning och nog känner jag i kroppen att den har fått jobbat endel..

Nu blir det att plugga engelska innan jag ska göra en muntlig redovisning vid 14.. (förlåt alla språk och språkälskare) men jag hatar engelska.. Det handlar inte om att det inte är bra att kunna, för det är det verkligen! Problemet är att jag aldrig känner att jag kan det. Vågar aldrig prata för jag säger säkert fel.. Och sånna här presentationer, när alla verkligen lyssnar på just MIG, ska stå där framför klassen och göra bort mig. Nej jag tycker verkligen inte om det.. Har mått dåligt för det där ett par dar nu, och i natt drömde jag om hur värdelöst det gick.. Sannolikheten för att det ska bli en sanndröm lär ju dock vara lika med noll.. med tanke på att det

  •  Kom in en flodhäst genom fönstret i klassrummet..
  • I nästa sekund stod jag spritt språngade naken framför hela skolan, på en sten i vatten med ett gäng hajar runt. Och skulle hålla min presentation där ute på stenen..
  • Att jag sedan startar datorn och får fram en powerpoint om nåt helt annat är kanske inte heller så logiskt..

Så länge inte allt detta händer får jag ju se det som nåt positivt!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Persson - 13 april 2015 10:27

Av Linn Persson - 21 december 2014 19:23

Hej! Denna blogg används inte längre.. följ mig på min och Jespers gemensamma blogg:   http://www.linnochjesper.com ...

Av Linn Persson - 27 januari 2014 20:41

Helgen tillbringades i ett kallt men ack så fint Idre. På fredagen när vi åkte upp till Idre var det -32 i själva byn, men som tur var var det betydligt varmare uppe på fjället. Var "bara" -10-15 grader och strålande sol under fredagens träning. Det ...

Av Linn Persson - 22 januari 2014 16:51

Onsdag och bättre i halsen. Var lite osäker i morse men kliandet i halsen försvann efter frukost. Valde att träna idag, fast bara ett lugnt pass med fokus på skyttet, och det gick riktigt bra! Kallt som attans var det så jag körde med pappas allder...

Av Linn Persson - 21 januari 2014 20:53


Satt och kollade igenom lite gamla kort och hittade detta. Snart är det mitt namn på den där mössan, snart är det min tur att skriva att sista inlämningsuppgiften är klar, att sista provet är gjort. Jag som får längta till att få springa ut, sjunga o...

Presentation


LINN PERSSON

Träningstipset

Blir du ofta sjuk efter träning?

Glöm inte torrt ombyte och tex banan direkt efter träning.   

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kontakta mig

Linn Persson

Vitsandsvägen 66

68534 Torsby

Mobil: 0703309861

Adress: nossrep_94@hotmail.com

Ny


Ovido - Quiz & Flashcards