Alla inlägg under augusti 2013

Av Linn Persson - 17 augusti 2013 12:19

Och där var säsongens första tävling gjord. Rullskidskytte-SM på hemmaplan. Blev en 4 plats, 4 sek upp till Carro som jag måste gratta för ett kanonskytte. 0-0! Jag hade 18 sek upp till Lotten som sköt lika som mig, 2-2. Satan vilket spurtvarv du gjorde! Upp till guld var det 19 sek. Grattis Emma till fint skytte (0-1 ), och till segern. Det var alltså sprint idag, men tidstillägg istället för straffrundor. 25 sek/bom. Hade alltså näst bästa åktid. 18sek efter Lotten, 56sek före Emma, 96 sek före Carro. Jag är ändå nöjd med åkningen. Är inte i form, och får slita för varje meter. Men pressade ändå på ganska bra. Fick iaf upp ny maxpuls för iår. Stumna rejält på sista varvet, men då var de bara att kämpa på in i mål. Skjutningen däremot är jsg väldigt missnöjd med. 2-2 är alldeles för mycket. Misstänker starkt att det var läge i liggserien. Har inte riktigt fått till skyttet med den nya stocken än. Lite synd.. :-/.. Ena bommen i stå blåste det till precis när jag sköt, andra bommen berodde nog på att benen var.som spagetti..! De bara skaka.. Nu har iaf ilskan över ett icke så bra lopp gått över (fast det är klart.. Fortfarande surt, enda rullskidskytte-SM tävlingen jag inte vunnit av de 5 jag kört..) så nu är det bara att ta nya tag i morrn och hoppas att skyttet stämmer bättre!

Av Linn Persson - 17 augusti 2013 12:19

Och där var säsongens första tävling gjord. Rullskidskytte-SM på hemmaplan. Blev en 4 plats, 4 sek upp till Carro som jag måste gratta för ett kanonskytte. 0-0! Jag hade 18 sek upp till Lotten som sköt lika som mig, 2-2. Satan vilket spurtvarv du gjorde! Upp till guld var det 19 sek. Grattis Emma till fint skytte (0-1 ), och till segern. Det var alltså sprint idag, men tidstillägg istället för straffrundor. 25 sek/bom. Hade alltså näst bästa åktid. 18sek efter Lotten, 56sek före Emma, 96 sek före Carro. Jag är ändå nöjd med åkningen. Är inte i form, och får slita för varje meter. Men pressade ändå på ganska bra. Fick iaf upp ny maxpuls för iår. Stumna rejält på sista varvet, men då var de bara att kämpa på in i mål. Skjutningen däremot är jsg väldigt missnöjd med. 2-2 är alldeles för mycket. Misstänker starkt att det var läge i liggserien. Har inte riktigt fått till skyttet med den nya stocken än. Lite synd.. :-/.. Ena bommen i stå blåste det till precis när jag sköt, andra bommen berodde nog på att benen var.som spagetti..! De bara skaka.. Nu har iaf ilskan över ett icke så bra lopp gått över (fast det är klart.. Fortfarande surt, enda rullskidskytte-SM tävlingen jag inte vunnit av de 5 jag kört..) så nu är det bara att ta nya tag i morrn och hoppas att skyttet stämmer bättre!

Av Linn Persson - 1 augusti 2013 07:56

Augusti och jag lite lätt stressad när jag fattar att sommarlovet snart är över (!?) Vart tog all dedär tiden vägen, när jag skulle hinna fixa både det ena och det andra?! Antar att dagarna har genomförts på ungefär samma sätt som här i Ramundberget på lägret. Träna-Äta-Sova helt enkelt. Det är iofs ingen dålig syssla, utan jag trivs fint med den. Grejen är väl att jag tror jag ska orka och hinna göra en massa mellan passen eller efter andra passet, vilket jag inte gör.. En sak jag i alla fall planerat att göra är att slipa och måla nattduksbordet. Just nu har jag inget och tidigare har jag använt en stol..Måste bara komma på hur jag vill ha det och vad dom passar. Får fundera ut nåt! Snart, om ca 50 min börjar dagens förmiddagspass. Blir återigen ett hårt pass med stavgångsintervaller och sprättande uppför slalombacken. Kommer utan tvekan bli ett bra och tufft pass!

Presentation


LINN PERSSON

Träningstipset

Blir du ofta sjuk efter träning?

Glöm inte torrt ombyte och tex banan direkt efter träning.   

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kontakta mig

Linn Persson

Vitsandsvägen 66

68534 Torsby

Mobil: 0703309861

Adress: nossrep_94@hotmail.com

Ny


Ovido - Quiz & Flashcards