Alla inlägg under januari 2013

Av Linn Persson - 31 januari 2013 21:59

Japp, torsdag idag och det betyder torsdagsmys med lite loka och chilinötter!
Har nämligen inga lektioner i morgon så torsdagar är numera mysdag!:-)
Ja tros allt erkände med att jag inte kan tävla så är ändå tillvaron rätt bra. Jag umgås med människor som gör mig glad och som jag trivs med, och det är guld värt!
Så med ett leende på läpparna tar jag ännu några nötter och nån klunk loka under tiden som jag i gott sällskap slökolla på tv!:-) ha en bra kväll alla, de har iaf jag!

Av Linn Persson - 27 januari 2013 11:29

27 januari och jag har börjat träna lite smått, men jag känner att kroppen inte alls är som den borde. Körde nu i veckan mina första styrkepass på ca 3 månader och fysjutton vilken träningsvärk jag gått runt med i veckan! Både skönt och ont på samma gång. Skönt eftersom det känns att man gjort något men oskönt att veta att man tappat muslker. Men så är det, muslker är som mjölk, färskvara! Man kan ju hoppas att det går snabbt att få tillbaka styrkan igen. :)

Till helgen ska jag till Dala-Järna och kolla om jag har twar, vilket jag starkt misstänker, tyvärr..

På söndag är det Mattila SKI Maraton och eftersom jag inte får åka eller ta något större så blir det förhoppningsvis en tur på en skoter och heja på istället. :)

Morgonen blev helt plöstligt mitt på dagen och har en känsla av att jag inte  hinner med vad jag planerat idag. Ska iaf ut och springa en tur, ev upp och skjuta. Valla skidor och förhoppningsvis hinna plugga endel oxå!

Nu när jag sitter här hemma är ett gäng skidskyttar i Österrike på JVM. Kännns väl sådär att få hejja på hemifrån men det är som det är, och jag har inte gjort någon nytta där ändå. Så det är bara att acceptera att kroppen inte stämmer på mig nu och att jag får lägga den här säsongen lite åt sidan och försöka fokusera på att bli frisk och desto stakare till nästa år. Så jag får lov att kolla på biathlon live och heja på det svenska gänget härifrån!

Nu ut och springa! hejsvejs:)


Av Linn Persson - 15 januari 2013 08:38

Ja det är nog dags att skriva lite här.

Har både hänt en del och ändå inte skett ett smack! Trodde under början av december att jag skulle tävla swe-cupen i Sollefteå i mellandagarna men så blev inte fallet. Tyckte det var bättre att fokusera på att bli frisk/bra känsla i kroppen och kunna göra bra tävlingar längre fram istället. Så målet förflyttades till att tävla i sysslebäck strax efter nyår och sista uttagningstävlgarna till JVM och på så sätt min sista chans att visa vad jag går för. Men nog lyckades jag få halsont och lite feber mm under nyår och som hållit i sig fram tills bara för någon dag sen. Så det blev inte någon tävling för mig i Torsby (tävlingen flyttades från Sysslebäck till Torsby) heller och därmed var chansen för JVM i princip obefintlig. Uttagningen är klar och mitt namn finns såklart inte med, tyvärr! Verkligen jättetråkigt när jag missar säsongens stora mål.

Jag fårstår såklart att jag inte kan bli uttagen utan att visa det minsta och inte veta när jag blir bra. Självklart förstår jag det men ändå är jag så himla frustrerad/ledsen/arg! Men har ignen att vara arg på eftersom ingen kan rå för att inte min kropp vill sammarbeta med mig och jag vet att jag inte borde vara arg. Men ändå kommer det ibland lite för hårda ord till nära och kära bara för att jag är så frukstrerad över att inget funkar!

Har inte kört ett hårt pass (sånär som ett laktattest på 15 min) sen tävlignarna i Idre i november och jag blir knäpp på att gå och vara för frisk för att ligga hemma i sängen men för sjuk för att orka träna för fullt.

Alla tester jag gjort visar bra så frågan är varför jag inte är bra!!?

Har pratat med "Twar-läkaren" och ska förhoppningsvis träffa honom nu framöver för att antingen få bekräftat att jag har twar eller utesluta det. Frågan är vad som är värst. Har jag twar får jag inte träna alls och måste äta pencelin (som jag inte ens vet om jag tål!?). Men då har jag i alla fall en anledning till varför kroppen inte fungerar på mig. Om det inte är twar måste jag försöka komma på vad det kan vara eller bara acceptera att jag är övertränad eller att jag helt plötsigt blivit jättedålig och otränad. (vilket låter lite konstigt).

Hur som haver är det vila eller lugna pass som gäller ett par veckor till... Och jag passar verkligen inte ihop med chillträning! Det är inte jag liksom..

Så livet i allmänhet går lite trögt just nu. Ingen/ lite träning betyder i första hand att jag är frustrerad, smågrinig, inte det minsta lugn eller har någon "mår bra" känsla i kroppen. Men det betyder även all tid i världen att plugga, skjuta, umgås med kompisar och släkt. Men vad jag oftast gör är att bara sitta och rulla tummarna ungefär. Orken finns liksom inte!   Och det är det som stör mig mest..     


Presentation


LINN PERSSON

Träningstipset

Blir du ofta sjuk efter träning?

Glöm inte torrt ombyte och tex banan direkt efter träning.   

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kontakta mig

Linn Persson

Vitsandsvägen 66

68534 Torsby

Mobil: 0703309861

Adress: nossrep_94@hotmail.com

Ny


Ovido - Quiz & Flashcards