Alla inlägg under oktober 2012

Av Linn Persson - 31 oktober 2012 20:34

Punkt, punkt, punkt. Sätter punkt för dagen, drar täcker över huvudet och sover.

Av Linn Persson - 30 oktober 2012 11:26

Så, då har vi juniorer kört första passet här i Muonio och Gud va kul det är att åka ute på snö!!! :D  

Det var inte så fasligt kallt idag, kanske -5, men det blåser och snöar och biter rätt reält i kinderna! Fristil komb var det nu på förmiddagen, skyttet var kanske inte nåt att hänga i julgranan precis men hoppas att det blir bättre och bättre! :)

I eftermiddag blir det ett klassiskt (juste, måste ner och valla skidorna oxå..! )  lugnt pass. Tror vi ska ta en tur runt fjället innan solen går ner och sen fotsätta efter elljusspåret.

Förutom att jag är trött av att vara ute i kylan och blåsten så verkar det va riktigt bra här! Fina spår, bra mat och jättefina stugor! Har bott sämre kan man väl lugnt säga! :) :)

Nu ska jag, trots att jag faktiskt har lov (!) sätta mig och fixa lite skolarbete. Har en och annan svenskauppgift som ska in och matteprov om en vecka.

Hade! :)

Av Linn Persson - 24 oktober 2012 19:53

Onsdag 24 oktober

-Bara två månader kvar till jul

-mindre än en månad till tävlingspremiär

-fem dagar till första snölägret

- två dagar kvar till höstlovet

-två-tre timmar kvar av kvällen som jag har tid att plugga kemi på.

Tiden går fort..


Igår var det tossetest på schemat och det var väl inte utav det bästa jag gjort kanke, snarare tvärt om.

Ingen bra "att göra tester"- dag igår helt enkelt. Nya tag i morrn, då är det SS-test som gäller!


Idag var en lugn dag vad gäller träning, just för att kroppen ska återhämta sig efter det tuffa passet igår och ladda upp för det hårda passet i morrn. Blev en hel del skytte på dagen pass och därefter ett lugn klassiskt kombpass på 1.30 Måste säga att det ser lite tunnt ut i träningsdagboken med tre timmars träning på tre dagar.. Men men, så är det när det är testvecka!

Idag var jag för första gången ledare på en ungdomsträning. Jag och Emma skulle träna de yngsta och det var riktigt skoj måste jag säga! :) ( Synd att vi aldrig hann med leken vingelägg.. )


Förutom att det är SS-test i morrn, lär jag berga mitt första IG. Prov i kemi och jag vet inte ens vad jag har prov i känns det som! Hmm ska nog sätta mig och panikpligga lite nu!

Hade! :)


Av Linn Persson - 22 oktober 2012 18:10

Det är måndag och ännu en helg har gått och även denna gång hann jag bara göra en tredjedel av planerat. (Tidsoptimist?). Det har varit en lugn helg med ledarutbildningsdag hela lördagen och efter det bar det upp till Vitsand för carportsfest. Första gången jag kommer iklädd underställ och kängor på ett 50 års kalas men väldigt påhittigt och kul!

Igår blev det bara ett lugnt löpass och förövrigt en ganska slapp dag. Tänkte jag skulle ha tillbringat söndagen med kemiplugg men satt mest och kolla på böckerna utan att räkna det minsta. (fan..). Så istället får jag ägna kvällen, och resten av kvällarna denna vecka till att plugga!

På fyra dagar ska jag vara klar med:

-Försöka fatta kemin som jag har prov i på torsdag.

- Skriva en krönika på svenskan.(fredag)

-Skriva klart och redovisa om hur kvinnorna levde i rommariket. (onsdag)

Det "roliga" är, att jag i morrn kväll har ledarutbildning, på onsdagkväll är det träning för bores ungdomar som vi ska vara med och hjälpa till på.

När ska jag hinna??

Ja, jag har lite lätt panik... Va det inte nyss tre veckor kvar till höstlovet???!


För övrig så är det testvecka denna vecka. Tossetest i morrn och SS-test på torsdag. Så jag laddade batterierna med massage på salong LoWi och en vilodag idag, för att kunna göra så bra tester som möjligt under veckan! :)

Måste kila, kemiboken saknar mig..


Av Linn Persson - 19 oktober 2012 18:21

Puh! Äntligen är denna skolvecka över, eller ska jag säga skoldag. Har varit en rätt full dag. Försov mig och vaknar 08.00 och hade, som tur va, sovmorgon till 9.30 Kommer ner och planerar panikplugga lite fysik men icke. Pappa va tvungen få skjuts till Lekvattnet efter den andra bilen så det blev en snabb frukost och iväg.

På första lektionen trodde jag seriöst jag skulle somna. Helt slut i både kropp och knopp. (plyskiskt påfrestande eftersom jag visste jag hade prov och modellrace senare under dagen!)

Så var det dedär fysikprovet då.. Inte det lättaste jag gjort precis.. Men jag är inte ensam om att tycka det va svårt iaf! På sista uppgiften hade vi kommit fram till 4 olika svar, på de 4 pers jag frågade.

När provet var klart, 12.40  blev det en mycket snabb lunch för att befinna mig ombytt och klar, på skjutvallen för inskjutning kl 13.30

Modellrace. 4 övre varv+ runt fotbollsplan som spurtvarv. Jag är faktiskt nöjd med loppet. Åkningen gick lättare än förväntat (hade räknat med att vara helt stört dödstrött och jättestum) men var bara lite dödstrött och normalstum. Skjutningen gick också bättre än vad jag trodde efter en katastrofal inskjutning där det såg ut som om jag sköt en hyffsad bra ståserie när jag sköt ligg.. Slutade hur som helst med 18 av 20 träff och jag för lov att vara nöjd med det.

Nu har jag precis ätiit och ska försöka mig på ett försök att plugga kemi, som jag har prov på till veckan.

Helgen kommer bli ganska lugn, med vila i morrn och bara ett lugnt pass på söndag.


Av Linn Persson - 17 oktober 2012 06:47

Igår skulle jag skriva ett inlägg med råka somna istället.. I korta drag var det om gårdagen. SS uppför Tosse. Inte hela, utan vi körde 3min intervaller mef 1 min vila mellan. 9 stakning och 8 benskate, som för övrigt var lite svåra att få till när det låg en massa blöta löv på vägen. På eftermiddagen såg vi på bio (klimatvecka i Torsby nu) så lektionerna blev inställda och vi skulle istället se "The day after tomorrow". Riktigt bra film om frågar mig. På kvällen blev det löpskolning komb. Skyttet kändes riktigt bra. 37 av 40 träff! Nöjd med det! Nu har precis ätit frukost och ska fixa med lite innan träningen börjar. Crosspass står på schemat och det är löpning+rullskidor klassiskt som gäller. Har bara två lektioner idag, så jag slutar vid 3. Mellan 3-6 blir de fysikplugg innan föreläsningen som börjar vid 6. En föreläsning om kost för idrottande ungdomar. Kan nog bli riktigt intressant.

Av Linn Persson - 15 oktober 2012 21:36

Mådagn idag och vilodag. Efter skolan blev det massage hos Lotta på salong LoWi. Härligt härligt! :) Måndag och det har varit en dyster dag på flera vis.

Dels ligger det som ett tungt moln över hela Torsby efter olyckan som hände natten till Söndag. så fruktansvärt hemskt! Och onödigt... Jag blir så arg! Olyckor händer, javisst men en sån här olycka är så fruktasvärt onödig.. Man SKA INTE sitta på en motorhuv på en bil (epa) som någon kör. Man SKA INTE köra när någon sitter på ens motorhuv..

Det va säkert kul så länge det gick bra men det är inte värt det på långa långa vägar.. Det är ett hårt straff att ta, för att ha lite kul en lördagkväll, för både personen som körde och killen som omkom..

Det som nästan skrämmer mig mest är att det är så många unga som dör häromkring och varje gång sägs och skrivs det en massa om att man ska ta hand om sig och varandra. Ett halvår senare är det som om endel inte kommer ihåg att det är farligt att köra för fort, rattfull mm. VARFÖR SKA DET ALLTID BEHÖVA HÄNDA SAKER FÖR ATT MAN SKA INSE HUR SKÖRT LIVET ÄR??

Skrämmande...

Det andra som är dystert är vädret. Riktigt gråkallt hela dagen.

Till sist är det mitt humör och lust att göra nåt som är rätt nere. Ingen motivation allts för att sätta mig och plugga fysik som en galning..

Nu blir det sängen och ladda lite batterier.


RIP Stefan

Av Linn Persson - 14 oktober 2012 13:00

Så, då har jag skffat en ny blogg. Den är inte klar än på långa vägar så jag sitter och pysslar och fixar lite då och då när jag hinner!

Har suttit och fixat lite en halvtimme sissådär, men nu måste jag ta tag i fysiken istället, innan nästa pass.

Körde rullskidor fristil komb i förmiddags och fy sjutton vilket busväder! Snöblandat regn, nån stackars plusgrad och blåsigt. Blev inte ett allt för långt pass, utan när intervallerna var klara blev det att ta sig hem, duscha och få på sig nåt torrt ganska snabbt!

Skyttet gick inge vidare idag. Lite för många bom och ofokuserad. Detsamma med åkningen. Ett rätt tugnt pass helt enkelt. Får hoppas eftermiddagens max-styrka och löpning känns bättre!

För övrigt är det rätt mycket att göra just nu. Eller också är det bara det att jag är inne i en sån persiod när allt känns mycket, tungt segt och jobbigt. När jag helst vill lägga mig och sova ett par tre veckor! Men det är nog ingen fara. Om några dagar är jag nog pigg som en nötkärna igen! :)

Nu ska jag gotta ner mig i soffan med fysikboken i högst hugg!

Hade!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


LINN PERSSON

Träningstipset

Blir du ofta sjuk efter träning?

Glöm inte torrt ombyte och tex banan direkt efter träning.   

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kontakta mig

Linn Persson

Vitsandsvägen 66

68534 Torsby

Mobil: 0703309861

Adress: nossrep_94@hotmail.com

Ny


Ovido - Quiz & Flashcards