Alla inlägg under december 2012

Av Linn Persson - 19 december 2012 06:10

Det blev en tidig morgon idag! Tvungen att äta frukost innan kl 6 eftersom man inte få äta två timmar innan ett laktattest, som jag idag har kl 8. Fast egentligen är det inget riktigt laktat, inge max i alla fall. Ska bara se om puls och laktatvärderna överensstämmer med tidigare tester. Ett test att se om kroppen är sliten eller ej.

För övrigt är det en chill dag utan en enda lektion! Känns som jag redag gått på jullov. Har inga lektioner kvar och ska bara kolla på nån film och säga god jul i morrn! :)

I går på träningen var det fokus på skyttet som gällde. Mycket skott. 40+40 rytm plus 40 skott komb. Så efter att ha nära på frusit ihjäl av att stå och bara skjuta ute (trodde inte att vi skulle skjuta rytm såva lite dåligt klädd för det..) började komen och det är förmodligen en av mina absolut bästa skjutresultat på åtta serier. 2000-0000. Sju nollor i rad tror jag är rekord. Mycket nöjd med det!:) 


Av Linn Persson - 14 december 2012 16:01

Hej!


Nu var det länge sen jag skrev nåt här så väl göra en uppdatering vad som hänt sen sist!

Egentligen inte värst mycket. Inget kul i alla fall. Tävlade i Idre i för några veckor sedan och det gick inte alls som jag hoppats! Kroppen är inte bra på mig. Nåt är det som ligger och lurar.. Efter helgen i Idre var vi kvar under veckan på läger, men för min del blev det inte mycket till träning. Har bara kört mycket lugna och krota pass sen dess och hoppas på att kroppen ska vakna snart! Har även varit och tagit massa prover för att antingen få ett svar på varför det går tugnt eller i bästa fall kunna utesluta sjukdom och hoppas på att det känns bättre snarast.

Bestämde mig nu i veckan att jag hoppar första SWE-cup tävlingarna i Östersund i helgen och försöker bli frisk under jul och komma igen i mellandagarna då den andra SWE-cup helgen går i Sollefteå!

Men visst känns det lite surt! När alla andra skidskyttar på skolan har varit på läger nu under veckan och nu begett sig upp till ÖStersund för att tävla och själv är man kvar här hemma!


Det positiva med det hela är att jag har sjukt mycket tid! Herregud va slappt det är att gå på idrottsgymnasiet om man inte får/kan träna! Som grädde på mosen har jag inställda lektioner oxå vilket betyder att jag har sådär en-två lektioner/dag.

Av alla min lediga tid har det blivit en del skolarbete undangjort, julstädat på sina ställen, damma va fiolen och insåg ganska snart att den skulle behöva stämmas (inte så haj på sånt om jag inte har ett piano i närheten) och igår blev det en bakdag! Både lussekatter, bröd och en anorlunda typ av chokladbollar.

Eftersom jag själv inte äter varesig chokladbollar eller lussekatter använder jag resten av familjen som provsmakare och de verkar relativt nöjda! :)

Sitter och väntar på att Sandra ska komma så vi kan ta pulkorna och bege oss till valbergsbacken för pulkaåkning! :D

Man kan ju undra om vi är 8 eller 18;)



Presentation


LINN PERSSON

Träningstipset

Blir du ofta sjuk efter träning?

Glöm inte torrt ombyte och tex banan direkt efter träning.   

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kontakta mig

Linn Persson

Vitsandsvägen 66

68534 Torsby

Mobil: 0703309861

Adress: nossrep_94@hotmail.com

Ny


Ovido - Quiz & Flashcards