Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Linn Persson - 31 juli 2013 14:16

Onsdag och test-tävling stod på schemat. Vi började med en skytte tävling där vi sköt 4*5skott i följd. Alltså rent praktiskt skjuter 4 serier i följd under tidtagning. Två ligg och två stå serier. Gick inte alls bra! 1410 är nästan ett. pinsamt dåligt resultat! Kollade efter att min skjutning var klar i kikaren och kunde konstatera att jag hade två olika lägen på de två liggserierna. Första serien låg bra, där jag kände att ett skott gick ut. Krama avtryckaren lite för hårt lite för tidigt och skottet gick innan jag hann in i pricken. Den andra liggserien låg hade ett helt annat läge. Alla skott låg kl 7-8 (snett ner till vänster). 4 st kant ut och ett skott kant in.. Varför kan man ju fråga sig. Berodde ju inte på varesig vind, sol eller puls. Nej de yttre förhållandena var fina. Tror själv att det beror på att jag ha en ny stock som jag inte är riktigt van än och som jag därför inte vet hur det ska kännas när jag ligger rätt. Vilket leder till att jag inte lägger mig lika varje gång och därmed kan få en annan träffbild. Har med andra ord ingen annan än mig själv att skylla för skyttet. Mer träning så ska det nog ordna upp sig. Genom mitt dåliga skytte fick jag ingen framskjuten placering i jaktstarten. Startade 57 sek efter ledaren. Kroppen var trött och benen stulna direkt. Lyckades i alla fall plocka några placeringar och får se det som bra träning och hoppas på att ha mer att säg till om om två helger, på rullskidskytte-SM! Nu ska jag snart bege mig ut på ett återhäntningspass. Får bli klassisk komb, allt för att få till en bra känsla i skyttet. Hejsålänge

Presentation


LINN PERSSON

Träningstipset

Blir du ofta sjuk efter träning?

Glöm inte torrt ombyte och tex banan direkt efter träning.   

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kontakta mig

Linn Persson

Vitsandsvägen 66

68534 Torsby

Mobil: 0703309861

Adress: nossrep_94@hotmail.com

Ny


Ovido - Quiz & Flashcards